Inbjudan SM 2023

Välkommen till 2023 års upplaga av SM i Wordfeud!

Helgen den 30/9 – 1/10 avgörs SM i Wordfeud (IRL) i Stockholm. Tävlingen arrangeras i Stockholms Schacksalonger. Alla intresserade är välkomna att delta!

Vi använder oss av Monrads spelsystem så alla får spela lika många matcher. Vinnare möter vinnare, och förlorare i en match möter andra som förlorat, så systemet garanterar att man får möta spelare på ungefär samma spelnivå. Vi sitter mitt emot varandra och spelar på våra mobiltelefoner eller läsplattor, och använder oss av schackklockor där varje spelare får 30 min till sitt förfogande för ett parti.

Spelregler finns här!

Vi kommer att ha ett prisbord och de tre främst placerade får en pokal. Startavgiften är 120 kr, dessutom tillkommer en medlemsavgift till Svenska Wordfeudförbundet på 50 kr för nya medlemmar som inte betalat medlemsavgift tidigare under 2023.

Anmälan görs här!

Se vilka som redan anmält sig här!

Efter lördagens matcher kommer vi att arrangera en gemensam middag för de som är intresserade av att delta. Mer information om detta kommer senare under sommaren.

Övrig info

• Plats: Spellokal är Stockholms Schacksalonger, Ringvägen 9C vid t-bana Zinkensdamm alternativt ca 15 minuters promenad från Södra station (pendeltåg).
    Karta!
  • Antal ronder: Tävlingen går över 12 ronder enligt Mondrads spellsystem.
  • Spelform: Matcherna spelas på standardbräde med normal ordlista (d v s inte random eller strikt).
  • Startavgift: 120 kr, för icke medlemmar gäller summan 170 kr som då täcker både anmälnings- och medlemsavgift. Summan betalas till Svenska Wordfeudförbundets bankgiro 508-1492 eller med Swish till nummer 123 570 94 31.

• Servering: En enklare servering kommer att finnas i lokalen och det finns gott om restauranger i närheten.
  • Boende: Flera typer av logi finns tillgänglig. Hellstens Malmgård är tämligen dyrt men ligger mycket nära lokalen. Stockholm Classic Hotel (fd Lunda Pensionat) ligger också väldigt nära. Ett par hundra meter längre bort ligger Hotel Hornsgatan, Hellstens Glashus och Zinkensdamms hotell och vandrarhem.

Spelschema (cirkatider)

Lördag 30/9

09.30 Samling, registrering och genomgång av regler
09.50 Rond 1
11.00 Rond 2
Lunch (Det finns många restauranger i närheten, en mikro finns i lokalen)
12.50 Rond 3
14.00 Rond 4
Fikapaus
15.20 Rond 5
16.30 Rond 6
17:40 Rond 7
19.30 Gemensam middag (valfritt naturligtvis)

Söndag 1/10

09.00 Rond 8
10.10 Rond 9
11.20 Rond 10
Lunch
13.20 Rond 11
14.30 Rond 12
15.40 Prisutdelning

Välkommen till 2023 års upplaga av SM i Wordfeud!

Annica Hallberg (Niccame)
Nils Berner (nilzb)