Inbjudan

Välkommen till 2022 års upplaga av SM i Wordfeud!

Alla intresserade wordfeudspelare är välkomna att delta i SM i Wordfeud (IRL) som i år arrangeras i Falkenberg under helgen 17-18:e september 2022. Vi kommer att hålla till i J&E Energikonsults lokaler på Torggatan 1 centralt i Falkenberg.

Tävlingsform: Vi spelar enligt Monrads spelsystem som innebär att alla får spela lika många matcher utan någon utslagning. Vinnare möter vinnare och förlorare möter andra som förlorat, så systemet garanterar att man får möta spelare på ungefär samma spelnivå. Vi sitter mitt emot varandra och spelar på våra mobiltelefoner eller läsplattor och använder schackklockor där varje spelare får 30 minuter till sitt förfogande för ett parti.

Spelregler finns här!

Totalt spelas 12 ronder, 7 under lördagen och 5 under söndagen. Registrering mellan 9.00 och 9.30 under lördagen. Därefter kort genomgång av regler och andra praktiska detaljer. Spelstart 09.50.
På söndagen inleder vi spelet 9.00. Efter tävlingen avslutar vi tillsammans med en prisutdelning till de främsta placeringarna, bästa rullaren samt för snyggaste ordet på temat västkustskt.

Anmälan: Startavgiften är 100 kr. Därtill tillkommer en medlemsavgift på 50 kr till Svenska Wordfeudförbundet för 2022 (för de som inte har betalat den separat under året eller under 2021 då styrelsen har bestämt att avgiften ska gälla för hela 2022 pga. pandemin).
Avgifterna inbetalas antingen till Svenska Wordfeudförbundets bankgiro 508-1492 eller med Swish till nummer 123 570 94 31.

Anmälan görs här!

Här kan ni se vilka som hittills har anmält sig.

Lite mer praktisk information inför SM i Falkenberg.

VI ÖNSKAR ER VARMT VÄLKOMNA TILL FALKENBERG!

önskar arrangörerna

• Annelie (Tussilado) Ladó – silvermedaljör SM i Norrköping 2018
  • Jarl (Sågnål) Ladó – guldmedaljör SM i Norrköping 2018

PS. Vi kommer säkert behöva lite assistans inför detta magiska event, så vet du med dig att du vill bidra på något vis med alltifrån bakverk till sponsring till prisbordet så hör gärna av dig via mail till Annelie.