MOTION inför årsmötet 2022: Ny hemsida

Motion lagd 2022-09-14 av Bengt Schmeling

Ny leverantör av webb-hotell för Svenska Wordfeudförbundets hemsida

Jag föreslår att Svenska Wordfeudförbundet bekostar en ny hemsida/webbsajt hos leverantören one.com. Detta förslag innebär en årlig kostnad för förbundet.

Fördelar:

• Dagens lösning för Svenska Wordfeudförbundets hemsida är gratis, men är belamrat med mer eller mindre osmaklig reklam som alla besökare på hemsidan drabbas av. Med en betallösning slipper man all oönskad reklam.
  • Ansvarig för hemsidan, Bengt Schmeling, har god erfarenhet av den föreslagna leverantören som t.ex. används av Wordfeud Masters-turneringen. Bengt ansvarar för flera webbsajter just med one.com som leverantör.
  • Upprättande och underhåll av sidorna på webbsajten är mycket enklare, flexiblare och har fler möjligheter hos den föreslagna leverantören än dagens gratis-lösning som börjar bli riktigt besvärlig att underhålla.

Nackdelar:

Kostnaden. Årskostnaden för en ny webbsajt hos leverantören one.com ligger strax under 2000:-. Första året är kraftigt rabatterad så då blir kostnaden troligen under 1000:-.

Garant
Om Svenska Wordfeudförbundets ekonomi vissa år skulle bli kraftigt negativt påverkad av denna årskostnad, finns det en möjlighet att Wordfeud Masters kan sponsra delar av denna årskostnad eftersom Masters-ekonomin är mycket god och kommer att ha ett årligt överskott på minst 1500:-.

/Bengt Schmeling