Wordfeud-SM 2014 i Jönköping (27-28 september)

Slutresultat

Då är en ny mästare korad! Vi säger stort grattis till Björn Ericsson alias Brödrostskap! Han kom, han såg, han segrade!
Björn är mycket välkänd i Scrabblevärlden sen tidigare. Nu vet även vi vem han är.

resultat
Slutresultat Wordfeud-SM 2014

Som god tvåa klockade Ellen Bergstrand (Nelle82) in. Hon tog även silvret förra året och håller således en mycket hög nivå. Tredje gången gillt, Ellen?
Fjolårets mästare Nils GLXKBLT Lundström tog en hedrande bronsplats. Även det imponerande förstås.

medaljörerna
Ellen Nelle82 Bergstrand, Björn Brödrostskap Ericsson, Nils GLXKBLT Lundström

Vi var 31 spelare som förväntansfulla ramlade in i Vätterstaden Jönköping. Nära på en fördubbling mot föregående år således. Det börjar sätta sig så smått kanske, vårt IRL-tänk. Spelplats denna gång var Kulturhuset i Jönköping och jag tror alla var överens om att det var en spännande arena för vårt mästerskap.

spelplatskulturhusetijönköping

Bra arrangemang av nämnda Ellen, som agerade spelledare och Kristoffer KrissdiSesto Wolke, som skötte lokalen och rent allmänt är en skön typ. Bra jobbat!
Vi blev inhysta på Kulturhusets vind och eftersom det samtidigt pågick annan verksamhet i huset hittade några åskådare upp till oss. Där kunde de skåda en samling märkliga figurer som under tystnad satt och stirrade på sina mobiltelefoner.
Det är härligt att vara nörd!

Förutom de sedvanliga pokalerna delades ett antal extra priser ut av vilka kan nämnas; tavlor, godis, böcker och Hattifnattar.
Liksom förra året sponsrade även Scrabbleförbundet med ett pris, nämligen en inbjudan till deras SM. Dom är inte dumma dom där scrabblarna. Eftersom vår vinnare Björn redan är involverad i Scrabblevärlden efterskänkte han priset till Ellen, som i sin tur skickade det vidare till Nils.

scrabbleinbjudan

björnlämnartilltvåan

Och det var nog bra. Unge Nils placerade sig på en imponerande 30:e plats vid förra årets Scrabble-SM och som den tävlingsmänniska han är vill han väl försöka igen kan man tänka.

ellenlämnartilltreannils

För den som undrar vem den stilige mannen på den övre bilden till vänster är, kan jag tala om att det är vår ordförande i Svenska Wordfeudförbundet, Thomas Madsen, också känd som Kulturist.

laddade
Ström, ström, välsignade ström. Giv mig kraft, uppfyll min dröm 🙂

Nästa år är det västkusten som gäller. Närmare bestämt Mölndal. Då höjer vi också rondantalet till 12. Datumet är ej helt bestämt ännu men det lutar åt början på oktober 2015.

VI SES VÄL DÅ?